Po první světové válce bylo v Německu motorové létání zakázáno. Němečtí letečtí nadšenci proto obrátili svou pozornost k leteckému modelářství a bezmotorovému létání. Během několika let zaznamenalo toto odvětví bouřlivý vývoj. V době, kdy se letové časy u nás pohybovaly v řádech minut a sekund, v Německu se létalo na hodiny a začaly se uskutečňovat i první přelety. Díky skupinám při německých vysokých technických školách nabral ve třicátých letech vývoj rychlé obrátky a na počátku druhé světové války bylo německé bezmotorové létání na prvním místě ve světě. Druhou a horší stránkou tohoto vývoje byla připravenost velkého kádru pilotů pro potřebu německé armády.
Po 15. březnu1939 byl veškerý letecký provoz v Československé republice zakázán. Aeroklub Republiky československé (ARČS), Masarykova letecká liga (MLL) a PO VSB byly rozpuštěny a jejich majetek byl zabaven.