… Mistrovství České republiky 2002 v Jihlavě
„Za větrného počasí absolvuji spolu s ostatními další disciplínu Mistrovství české republiky. Letím tentokrát na Standard Cirrus OK-6556 se startovním číslem S1. Podmínky jsou velmi problematické, dostup větrem rozbitých stoupavých proudů je cca 1100 m nad terénem, ale celý let je nutno absolvovat se snášením severozápadního větru, který v nárazech přesahuje až 10 m/s. První otočný bod je most přes údolní přehradní nádrž Želivka. Po dosažení otočného bodu pokračujeme již s větrem v zádech dále na Kámen u Pacova. Letím ve skupině LL a ZIP a po levé straně vidíme ostatní soupeře, jak se teprve prodírají na první otočku. V tom se v éteru ozve informace, že právě spadlo letadlo. Skutečně, asi 5 km od nás se jsou na poli vidět trosky kluzáku a nad tím se vznáší oblak hnědého prachu rychle unášený silným větrem. Podle toho, že je pole poseto malými bílými úlomky na velké ploše, lze tušit, že následky pádu jsou fatální. Vytahuji brzdící klapky a ihned zahajuji klesání pro přistání na sousedním poli. Po rádiu informuji řízení letového provozu na věži v Jihlavě o tom, co se stalo. Udávám polohu se žádostí o vrtulník rychlé záchranné pomoci. Podmínky na přistání jsou složité a je nutno počítat s turbulencí za každým kopcem v členitém terénu u Želivské přehrady. Po dosednutí běžím na místo nehody. Je to kluzák VSO 10 Z4, se kterým závodí junior Ondra Bělohlávek z Vysokého Mýta. Kluzák je totálně zničen, ale pilot i přes četná vážná zranění zůstává při vědomí. Společně s Jirkou Kusbachem, který už před nehodou přistál na jinou plochu a průběh nehody viděl, poskytujeme zraněnému pilotovi první pomoc. Po dobu, než přistane vrtulník se záchranáři, se nám daří zraněného Ondru stabilizovat a udržet při vědomí. Pak je převezen do místní nemocnice. Ještě téhož dne je dopraven vrtulníkem na specializované oddělení brněnské Úrazové nemocnice.